Busverhuur Twente

Veelgestelde vragen

Algemeen
Hoe lang is een huurdag / Weekend / Week?
Huurdag
Een huurdag is een kalenderdag, welke begint om 07.30 uur en eindigt om 21.30 uur

Weekend
Een weekend loopt van zaterdag 07.30 uur t/m zondag 21.30 uur. Inleveren op zondag ook mogelijk. (mocht het voertuig op vrijdagavond al beschikbaar zijn, dan kunt u deze geheel gratis afhalen.)

Week
Een week loopt van maandag 07.30 uur t/m zondag 21.30 uur.
Buiten kantooruren kunt u ook een voertuig ophalen (indien beschikbaar) neemt u hiervoor contact met ons op.
Wat heb ik nodig om een voertuig te huren?
Legitimatie verplichting: Rijbewijs & IDkaart/paspoort.
Wat gebeurt er als ik een bekeuring krijg?
Bekeuringen die tijdens uw huurperiode gemaakt zijn, worden aan u door gefactureerd. Het bedrag van de bekeuring wordt vermeerderd met €25,- administratiekosten.
Welke voorwaarden hanteert u?
BusverhuurTwente hanteert haar Algemene voorwaarden, deze vind u hier.
Mag ik met het voertuig naar het buitenland?
Ja. Dit moet u melden alvorens u het voertuig meeneemt. De extra buitenland toeslag is € 75,00

Wij verhuren de Verhuis- en bestelauto's binnen Nederland, België en Duitsland.
Als u bestemming afwijkt van het door uw aangegeven bestemmingsland, dan zijn wij genoodzaakt om maatregelen te treffen (o.a. borg inhouden).
In welke landen mag ik het gehuurde voertuig gebruiken?
Dit mag in de volgende landen:Nederland, België en Duitsland.
Welk rijbewijs heb ik nodig om een voertuig te huren?
U kunt alle voertuigen huren met een geldig rijbewijs B.
Mag ik het gehuurde voertuig ook de avond voor de verhuur ophalen?
Indien mogelijk kunt u 's avonds het voertuig ophalen.

Wij zijn hierin altijd afhankelijk van de huurder van de voorliggende dag. Ook is het mogelijk het voertuig voor 07.30 uur op te halen. Neemt u hierover contact met ons op.
Zijn de brandstof kosten inbegrepen?
Nee, u dient zelf de brandstof (diesel) te betalen.

De voertuigen zijn bij uitgifte afgetankt en dienen ook weer afgetankt te worden geretourneerd.
Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftankkosten in rekening worden gebracht.
Hoelaat kan ik een voertuig ophalen?
Openingstijden kantoor
Maandag t/m Zondag : Enkel open voor het afhalen van gereserveerde voertuigen.

Hiernaast zijn wij elke dag telefonisch bereikbaar van 07.30 t/m 21.00 uur. Indien u een afspraak wenst buiten kantooruren, is dit ook mogelijk. Neemt u dan gerust contact met ons op Telefoonnummer: 06 3003 4003.
Aanvraag reservering bevestiging per e-mail niet ontvangen?
Controleer uw instellingen
Om onze aanvraag reservering goed te ontvangen, is het belangrijk dat u controleert wat de instellingen zijn van uw spamfilter. Ons e-mailadres info@busverhuurtwente.nl mag niet herkend worden als ongewenste afzender. Wordt ons e-mailadres wel herkend als ongewenste afzender, dan komt de aanvraag reservering niet door de spamfilter. De e-mail met uw reservering  blijft dan in uw spam-map/ ongewenst-map) staan waardoor deze vaak niet wordt gelezen en in sommige gevallen zelfs (na een bepaalde tijd) automatisch wordt verwijderd.

Voeg ons toe als veilige afzender
Om ervoor te zorgen dat u de reservering goed ontvangt, is het nodig ons toe te voegen als veilige en betrouwbare afzender en eventueel te verwijderen van een lijst met ongewenste afzenders. Per e-mailapplicatie verschilt het hoe u deze instellingen aanpast.
Mag ik alle kilometers tijdens de huurperiode echt gratis rijden?
JA! U kunt een onbeperkt aantal kilometers maken met het door u gehuurde voertuig.
Dien ik foto's van de bus te maken?
Wij maken vooraf foto's van het voertuig zodat er naderhand geen misverstanden komen. Wij adviseren u zelf ook ter alle tijde foto's te maken zodat u ook de actuele toestand van het voertuig op de foto hebt zowel voordat u de bus mee neemt als wanneer u de bus retour brengt!
Worden de bussen ook schoongemaakt?
Elk voertuig wordt van binnen- en van buiten schoongemaakt door ons team van buitendienst medewerkers voordat het voertuig wordt meegegeven aan de nieuwe huurders.

Wij zorgen goed voor onze voertuigen en vragen onze huurders dit ook te doen. Be gentle, it's a rental.
COVID-19
Wij houden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en houden ons vast aan de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat op de eerste plaats.

Wij hebben de volgende voorzorgsmaatregelen getroffen:

* Komt u een auto afhalen, of terugbrengen? Dan verzoeken wij u dit alleen of met max 2. personen te komen doen.

* Wij verzoeken u om uw reservering te verzetten als u hoest of andere mogelijke corona-verschijnselen heeft.

* Wij verwelkomen u graag aan onze balie. Onze medewerkers geven u geen hand en zullen afstand bewaren i.v.m. de RIVM-voorschriften.

* Onze medewerkers zijn zich ervan bewust dat hygiëne een belangrijke rol speelt. Daarom wassen onze medewerkers hun handen na ieder  contact.

* Wij vragen u te betalen met pinpas of per tikkie.

* Reserveringen en offertes kunt u bij ons direct digitaal regelen en na bevestiging door u zelf aanvullen met uw gegevens  in een beveiligde internet omgeving. Zodoende wordt contact aan de balie tot het minimum beperkt.

* Onze voertuigen worden nu extra gereinigd en gedesinfecteerd.


Voor meer  informatie en tarieven zijn wij uiteraard telefonisch bereikbaar op: 06 3003 4003 of per email: info@busverhuurtwente.nl
Weersomstandigheden
Indien het hevig sneeuwt , Code Oranje ,Code Rood, of harde wind betreft dan zijn wij genootzaakt de reservering te annuleren. 
Zondag en feestdagen
Ook op zondag en feestdagen kunt u bij ons een bus huren voor hetzelfde tarief, geen extra kosten!
Financieel
Afkoop eigen risico
Uitgesloten van het gedeeltelijke afkoop eigen risico zijn bovenhoofdse schades alsmede ruit- en bandschades.

Wij definiëren bovenhoofdse schade als:
schade van de huurder veroorzaakt door aanrijding met het deel van het voertuig dat zich op een hoogte van meer dan 1.90 meter boven de grond bevindt of dooraanrijding met op het voertuig bevestigde zaken die zich op meer dan 1.90 meter boven de grond bevinden;

Deze schades zijn niet gedekt door de verlaging ofwel afkoop van het eigen risico. Voor voertuigen tot 3500 kilogram geldt in geval van bovenhoofdse schade een eigen risico dat maximaal €2500,- bedraagt.
Hoeveel borg moet ik betalen?
De waarborg betreft €250,-
Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
De vermelde prijzen van de te huren voertuigen, accessoires en diensten zijn incl. BTW.
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Wanneer het voertuig afgetankt en zonder schade ingeleverd is, krijgt u binnen één werkdag uw borg terug.
Huurtarieven op zondag en feestdagen
De tarieven op de website gelden ook op zondag en feestdagen.
U kunt onze bussen ook op zondag of op feestdagen ophalen. hiervoor dient u wel te reserveren via onze website.
Verwachte Huursom + Borg
De verwachte huursom kan voldaan worden per pin en contant. (Borg dient ten alle tijden wel gepind te worden!) Creditcard word niet geaccepteerd.

Wij verzoeken u uw ibannummer door te geven of in te vullen via onze website, zodat wij de borg kunnen retourneren.

Graag gepast betalen.
 
Moet ik tanken voordat ik het voertuig weer inlever?
U krijgt het voertuig mee met een volle tank brandstof. U dient het voertuig weer vol te tanken voordat u deze inlevert. Let op!! U dient het voertuig in Hengelo weer af te tanken!! Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftankkosten in rekening worden gebracht.
Criminele activiteiten
Wij stellen criminele activiteiten niet op prijs. Hier willen wij geen zaken mee doen. Word er alsnog criminele activiteiten plaats gevonden met onze bus, dan houden wij de borg in. Dit Inverband met de vele administratief werk, de tijd dat wij hierin moeten steken en het schoonmaken van de bus. 
Contanten
Als u contant betaald, storten wij het terug op uw rekening. Contanten worden niet weer contant teruggegeven maar teruggestort op de rekening. Onze voorkeur gaat uit naar pinnen. 
Wenst u de bus na 13.15 op te willen halen?
Dat kan. U kunt de bus ophalen voor een hele dag tarief. U kunt reserveren via onze website.

Wij bieden vanaf 13.15 geen bussen aan voor een halve dag tarief. 
Na 21.30 retour?
Dat kan voor een extra tarief. Neemt u hiervoor contact met ons op. Wij moeten hier akkoord voor geven ivm beschikbaarheid. 

Een huurdagtarief is namelijk van 8.00  uur en eindigt dezelfde dag om 21.30. 

 
Pech en schade
Stel ik rijd schade aan het gehuurde voertuig, wat moet ik dan doen?
Maak allereerst foto's met je mobiele telefoon van de schade, de auto van de tegenpartij en de situatie. Wij adviseren u ons zo snel mogelijk in kennis te stellen van de schade en daarnaast ook en schadeformulier volledig in te vullen, vergeet de handtekeningen niet, door beide partijen moet het formulier ondertekend worden. Deze treft u in het gehuurde voertuig aan.Het volledig ingevulde schadeformulier ontvangen wij graag spoedig. Is het niet meer mogelijk om verder te rijden? Neem dan contact met ons op. Daarnaast moet u het eigen risico bedrag betalen. Bij het ontbreken van een schadeformulier is de huurder volledig aansprakelijk voor de schade. 

Eigen risico
- Bestelautos en Verhuisbussen € 1500,-
- Bovenhoofdse schade  € 2500,-
- Voor koeriers-, taxi- en/of transportbedrijven wordt het eigen risico verhoogd naar 250%
Wat houdt bovenhoofdse schade in?
Wij definiëren bovenhoofdse schade als:
schade van de huurder veroorzaakt door aanrijding met het deel van het voertuig dat zich op een hoogte van meer dan 1.90 meter boven de grond bevindt of dooraanrijding met op het voertuig bevestigde zaken die zich op meer dan 1.90 meter boven de grond bevinden;

Deze schades zijn niet gedekt door de verlaging van het eigen risico. Voor voertuigen tot 3500 kilogram geldt in geval van bovenhoofdse schade een eigen risico dat maximaal € 2500,- bedraagt.
Stel ik krijg pech in Nederland of buitenland, wat moet ik dan doen?
Ten alle tijden dient u eerst contact met ons op te nemen via 06 3003 4003. Ondanks ons zorgvuldig onderhoud kan er onderweg altijd iets mis gaan. Daarom hebben wij een ANWB pechservice op al onze voertuigen voor Nederland en Buitenland. In geval van pech met het huurvoertuig adviseren wij u eerst ons te bellen en daarna snel contact op te nemen met 0900 9000 888  (0031 88 269 14 64 vanuit het buitenland).U kunt dit nummer 7 dagen in de week, 24 uur per dag bellen.
24/7 Weer op weg zonder bijkomende kosten?
Ten alle tijden dient u eerst contact met ons op te nemen via 06 3003 4003. 
Onze pechhulp centrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het oproepen van de pechhulp centrale is kosteloos. Mocht echter blijken dat je stil bent komen te staan door eigen schuld, denk hierbij aan een lege accu doordat de lichten hebben aangestaan tijdens langdurig parkeren, dan komt dit voor uw eigen risico. 

Pechhulp in het buitenland
Pechhulp in het buitenland werkt hetzelfde als in Nederland, alleen indien het voertuig gerepareerd dient te worden dien je maximaal 48 uur te wachten. Bij een reparatie die langer duurt regelen we vervangend vervoer voor je.

In geval van pech met het huurvoertuig adviseren wij u snel contact op te nemen met 0900 9000 888  (0031 88 269 14 64 vanuit het buitenland).U kunt dit nummer 7 dagen in de week, 24 uur per dag bellen.
Busverhuur Twente
Home Verhuis- of bestelbus huren Halve dag, 2 of 3 uur huren Over ons Klanten vertellen Veelgestelde vragen Contact
Busverhuur Twente

Periode selecteren

Selecteer hieronder wanneer je de bus op wilt halen en in wilt leveren.

Ophalen
Inleveren