Busverhuur Twente

verhuurbussen

In onderstaand overzicht ziet u de meest gestelde vragen over de verhuur bussen. Klik op de vraag om het antwoord weer te geven.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel hem dan via het contactformulier!
  • Wat houdt bovenhoofdse schade in?
    Wij defineren bovenhoofdse schade als: schade van de huurder veroorzaakt door aanrijding met het deel van het voertuig dat zich op een hoogte van meer dan 1.90 meter boven de grond bevindt of dooraanrijding met op het voertuig bevestigde zaken die zich op meer dan 1.90 meter boven de grond bevinden; Deze schades zijn niet gedekt door de verlaging van het eigen risico. Voor voertuigen tot 3500 kilogram geldt in geval van bovenhoofdse schade een eigen risico dat maximaal € 2500,- bedraagt.
  • Afkoop eigen risico
    Uitgesloten van het gedeeltelijke afkoop eigen risico zijn bovenhoofdse schades alsmede ruit- en bandschades. Wij defineren bovenhoofdse schade als: schade van de huurder veroorzaakt door aanrijding met het deel van het voertuig dat zich op een hoogte van meer dan 1.90 meter boven de grond bevindt of dooraanrijding met op het voertuig bevestigde zaken die zich op meer dan 1.90 meter boven de grond bevinden; Deze schades zijn niet gedekt door de verlaging ofwel afkoop van het eigen risico. Voor voertuigen tot 3500 kilogram geldt in geval van bovenhoofdse schade een eigen risico dat maximaal € 2500,- bedraagt.
  • Mag ik alle kilometers tijdens de huurperiode echt gratis rijden?
    JA! U kunt een onbeperkt aantal kilometers maken met het door u gehuurde voertuig.
  • Wat heb ik nodig om een voertuig te huren?
    Legitimatie verplichting: Rijbewijs & IDkaart/paspoort.
  • Hoe lang is een huurdag / Weekend / Week?
    Huurdag:
    Een huurdag is een kalenderdag, welke begint om 08.00 uur en eindigt om 21.30 uur

    Weekend:
    Een weekend loopt van zaterdag 08.00 uur t/m zondag 21.30 uur. Inleveren op zondag ook mogelijk. (mocht het voertuig op vrijdagavond al beschikbaar zijn, dan kunt u deze geheel gratis afhalen.
    Week:
    Een week loopt van maandag 08.00 uur t/m zondag 21.30 uur.
    Buiten kantooruren kunt u ook een voertuig ophalen (indien beschikbaar) neemt u hiervoor contact met ons op.
  • Wat gebeurt er als ik een bekeuring krijg?
    Bekeuringen die tijdens uw huurperiode gemaakt zijn, worden aan u doorgefactureerd. Het bedrag van de bekeuring wordt vermeerderd met € 25,00 administratiekosten.
  • Welke voorwaarden hanteert u?
    BusverhuurTwente hanteert haar Algemene voorwaarden.
  • Mag ik met het voertuig naar het buitenland?
    Ja. Dit moet u melden alvorens u het voertuig meeneemt. De extra buitenland toeslag is € 75,00 Wij verhuren de Verhuis- en bestelauto's binnen Nederland, België en Duitsland. Als u bestemming afwijkt van het door uw aangegeven bestemmingsland, dan zijn wij genoodzaakt om maatregelen te treffen (o.a. borg inhouden).
  • In welke landen mag ik het gehuurde voertuig gebruiken?
    Dit mag in de volgende landen:Nederland, België en Duitsland.
  • Hoeveel borg moet ik betalen?
    De waarborg betreft E250,--
  • Welk rijbewijs heb ik nodig om een voertuig te huren?
    U kunt alle voertuigen huren met een geldig rijbewijs B.
  • Stel ik rijdt schade aan het gehuurde voertuig, wat moet ik dan doen?
    Maak allereerst foto's met je mobiele telefoon van de schade, de auto van de tegenpartij en de situatie.Wij adviseren u ons zo snel mogelijk in kennis te stellen van de schade en daarnaast ook en schadeformulier volledig in te vullen, vergeet de handtekeningen niet, door beide partijen moet het formulier ondertekend worden. Deze treft u in het gehuurde voertuig aan.Het volledig ingevulde schadeformulier ontvangen wij graag spoedig. Is het niet meer mogelijk om verder te rijden? Neem dan contact met ons op. Daarnaast moet u het eigen risico bedrag betalen. Bij het ontbreken van een schadeformulier is de huurder volledig aansprakelijk voor de schade. Eigen risico - Bestelautos en Verhuisbussen € 1500,00 - Bovenhoofdse schade € 2500,00 - Voor koeriers-, taxi- en/of transportbedrijven wordt het eigen risico verhoogd naar 250%
  • Mag ik het gehuurde voertuig ook de avond voor de verhuur ophalen?
    Indien mogelijk kunt u ‘s avonds het voertuig ophalen.
    Wij zijn hierin altijd afhankelijk van de huurder van de voorliggende dag. Ook is het mogelijk het voertuig voor 08.00 uur op te halen. Neemt u hierover contact met ons op.
  • Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
    De vermelde prijzen van de te huren voertuigen, accessoires en diensten zijn incl. BTW.
  • Hoelaat kan ik een voertuig ophalen?
    Openingstijden kantoor Maandag t/m Zondag : Enkel open voor het afhalen van gereserveerde voertuigen. Hiernaast zijn wij elke dag telefonisch bereikbaar van 08.00 t/m 21.00 uur. Indien u een afspraak wenst buiten kantooruren, is dit ook mogelijk. Neemt u dan gerust contact met ons op Telefoonnummer: 06 3003 4003
  • Wanneer krijg ik mijn borg terug?
    Wanneer het voertuig afgetankt en zonder schade ingeleverd is, krijgt u binnen (1) werkdagen uw borg terug.
  • Huurtarieven op zondag en feestdagen
    De tarieven op de website gelden ook op zondag en feestdagen. U kunt onze bussen ook op zondag of op feestdagen ophalen. hiervoor dient u wel te reserveren via onze website.
  • Verwachte Huursom + Borg
    De verwachte huursom + borg kan voldaan worden per pin en contant (huurbedrag dient ten alle tijden wel gepind te worden!).Creditcard word niet geaccepteerd. Wij verzoeken u uw ibannummer door te geven of in te vullen via onze website, zodat wij de borg kunnen retourneren. Ook geven wij de borg contant retour bij contante betalingen. Graag gepast betalen.
  • Dien ik foto's van de bus te maken?
    Wij maken vooraf foto's van het voertuig zodat er naderhand geen misverstanden komen. Wij adviseren u zelf ook ter alle tijde foto's te maken zodat u ook de actuele toestand van het voertuig op de foto hebt zowel voordat u de bus mee neemt als waneer u de bus retour brengt!
  • 24/7 Weer op weg zonder bijkomende kosten?
    Onze pechhulp centrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het oproepen van de pechhulp centrale is kosteloos. Mocht echter blijken dat je stil bent komen te staan door eigen schuld, denk hierbij aan een lege accu doordat de lichten hebben aangestaan tijdens langdurig parkeren, dan bedragen de kosten voor het oproepen van de sleepdienst € 100,- euro. Pechhulp in het buitenland Pechhulp in het buitenland werkt hetzelfde als in Nederland, alleen indien het voertuig gerepareerd dient te worden dien je maximaal 48 uur te wachten. Bij een reparatie die langer duurt regelen we vervangend vervoer voor je. In geval van pech met het huurvoertuig adviseren wij u snel contact op te nemen met 0900 9000 888 (0031 88 269 14 64 vanuit het buitenland).U kunt dit nummer 7 dagen in de week, 24 uur per dag bellen. 
  • Moet ik tanken voordat ik het voertuig weer inlever?
    U krijgt het voertuig mee met een volle tank brandstof. U dient het voertuig weer vol te tanken voordat u deze inlevert. Let op!! U dient het voertuig in Hengelo weer af te tanken!! Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftankkosten in rekening worden gebracht.
  • Worden de bussen ook schoongemaakt?
    Elk voertuig wordt van binnen- en van buiten schoongemaakt door ons team van buitendienst medewerkers voordat het voertuig wordt meegegeven aan de nieuwe huurders. Wij zorgen goed voor onze voertuigen en vragen onze huurders dit ook te doen. Be gentle, it's a rental.